Monday, January 21, 2013

Aku vs Politik

Assalamualaikum w.b.t .............................

aku vs politik ??
Dengar tajuk cam gempak kan ? tapi sesuai ke tajuk nie dibincangkan oleh aku yg bergelar student nie ?? btw sesuai ke x sesuai ke..aku nak jgk ceghita ... hahahha .. bkn ap pon ak buat entry nie ..just nak kongsi la skit pendapat aku nie ...

Aku sedar,im just 21 yrs old and mgkin x bpe nak sesuai lg kot nak tulis2 bab politik nie tp dah nak bt cmna,aku mmbesar dlm kluarga, i meant mak ayh aku  org kuat dlm politik ... so aku pon terikut la ...x tau byk pon but aku ad la jgk ikuti isu2 semasa bab2 politik nieh ...

Buat pada aku nie jns yg berpolitik ..bila aku sembang2 bab politik nie and kene plak yg bersembang tu adalah dr yg berlainan pndpt,aku slalu rsa smthing tau lam diri aku ... rasa yg x dpt aku nak elaborate dgn kate2 ...hanya yg memahami je paham prasaan aku cmna ...

Tapi yelakan, nama pon dunia politik .. semua sama .. aku hentam kau, kau hentam aku ..but as Malaysia mengamalkan sistem demokrasi, nak xnak rakyat kna jgk mengundi and undi la pada yang memperjuangkan kepimpinan berlandaskan Islam ..yela hidup kita nie x ke mana ..just satu peluang yg di berikan Allah tuk kita mengutip segala pahala utk d bekalkan di alam yg kekal selamanya .. alam kubur ... tetapi nak berhibur x salah , bia la mengikut panduan yg telah d tetapkan ...

'' Berhibur berhibur jgk, Akhirat jgn lupa '' ....

jom kta tgk video nie sat, bkn nak hentam mn2 tp video nie aku suka ! heeee

No comments:

Post a Comment