Saturday, January 19, 2013

Diskaun ohh Diskaun


Sirih berlipat sirih pinang
Sirih dari Pulau Mutiara
Pemanis kata selamat datang
Awal Bismillah pembuka bicara

Hadddowww...pantun2 pulak skarang aku .. (padahal c&p je) ....nk buat ‘nyedak’ ayat je.bak kata org ganu ..
Btw...for  entry this time, aku nak story2 sket pasal Kad Diskaun Siswa 1Malaysia ... nothing speacial..just satu perkongsian ...yeaaahuuu seronok seyhhhh dpt kad DISKAUN nie ....
Bg yg dah tau ap itu kad diskaun nie, just go tru wt my writing ..but for those who didnt know what actually KADS1M nie .....let me tell u first .....


Kad DiskaunSiswa 1Malaysia

Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) diwujudkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dengan objektif untuk membantu meringankan perbelanjaan siswa di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta seluruh negara.

KADS1M diberi secara percuma kepada pelajar-pelajar IPT yang menepati kriteria-kriteria berikut:
  • Mengikuti pengajian jangka panjang yang tempoh masanya 1 tahun dan ke atas (sijil, diploma, ijazah dan ke atas);
  • Pengajian sepenuh masa; dan
  • Warganegara Malaysia.
Diskaun yang ditawarkan oleh syarikat-syarikat yang mengambil bahagian adalah bagi pembelian barangan dan perkhidmatan terpilih dan tertakluk kepada kadar, terma serta syarat yang ditetapkan oleh syarikat masing-masing.

Untuk terma dan syaratnya..anda klik la pada link nie :



First msa mula2 dgr pasal kad diskaun nie, aku n kwn2 yg laen and mybe for everyone called mahasiswa teruja jgk la. Yela sape x teruja bila dgr DISKAUN ..
Then sampai la masa yg d tunggu2 iaitu hari pengagihan kad Diskaun nie ...aku pon dh lpa bpe hb and bln bpe yg pasti tahun lps la.. heeee .... punya la panjang bratur habaq hgggg ....kebas kaki bdiri lma2..at last smpai la gliran aku n kengkwan nk amk kad tu ... tup tup ...dua dr mmbe aku x dpt amk lg ... in reason,bg yg ber no matrik sekian sekian x boleh amk lg ats sbb yg x dpt d knl pasti ... bengang tu korang xyah tya la..mmg bengangg teramat ! .. oke finee ..trima jela Qada’ dan Qadar tuhan time tu kan ... so aku n yg dpt tu agk excited la kan nak gna bnde alah tu ... first place yg aku gna tuk kad DISKAUN tu KFC .. heeeee ....sja la kan skali skale ubah selera barat sat .. then buat pmbyaran bg la skali ngan kad tuh ... jeng jeng jeng .. cuba hgpa teka bpa RINGGIT depa ptg ats meal yg aku beli tu ??? Tak silap aku la .. lam RM0.50 – RM0.60 onlyyyyyy ... gov tax pon x lps hoiiii ... tmpt yg best2 depa ltk 5% only tp kalo tmpt yg aku x pnh msk,xpnh dgr ,diskaun dya agak menarik la pulak ... malang jgk la jd student mcm aku nie kan .. hahahha

Then ap yg terkilan sdikit pasal kad tu, kwn2 aku yg x dpt lgi tu still x dpt jgk kad tu smpai lerr skaranggg ... nasib ooo nasib ... tapi bg aku dapat ke, x dpt ke ..x ada yg untung and x ada yg rugi .. seriously ! reason aku ckp mcmtu adalah aku nie jrg msk kdai buku..heee and list2 yg tersenarai lam link2 ak bg tu suma yg aku jrg and ada yg x pnh dgr,ada yg aku x pnh msk..haaa tu la reason dya.. tapi dah org bg kan ..trima jela seadanya ...boleh buat koleksi kad2 lam purseee ... hahahahha ...but sblm nie aku ad terbaca satu komen from student Sabah , komennya tertulis begini : ‘’ i wonder if sabahan (like me...) hepy with the list...’’ reason for this komen Wallahua’lam ... nie jela yg aku nak story2..nothing else matter ...


p/s : just nak menyatakan sedikit ketidakpuasan hati sbg 1 of mahasiswa je lam Malaysia nie.. (suara Mahasiswa... heeee listen ! listen ! listen !) and entry nie jgk xde kaitan menyebelahi mana2 politik or so wateve .... just chillll .... J no heartfeelinggg k ... and thanks jgk sudi luangkan baca post nie walau isinya x seberapa... J sharing is caring yooooooou ! wateva it is ...terima kasih bebanyak jgk la kat gov kerana berusaha lam mengurangkan beban mahasiswa mahasiswi negara .. thankss a lot J





No comments:

Post a Comment